You Are Reading

EXPO | Ilja Visser







ph / FreshFix, Ilja Visser Couture

Last weekend, I drove my mom's car trough a wood of vehicles on the highway to Amsterdam. With literally no experience at all in my left hand, and my boyfriend, the navigator, in my right, we ended up on the Westergas area. Well, besides one handsome man in a cafe, I haven't noticed anything linked at Fashionweek. So far the glamour of a blog. Nevertheless, I did spot the three-day-exposition of Ilja Visser Couture and Ready To Fish.

The Couture collection is inspired by Hyperborea, a mystical place from the Greek mythology. It is always spring in Hyperborea, without fear, care or war. A bit like the feeling you get from listening to John Lennon's songs. Other inspiration is from the climbing sport, with tough materials and camping mattresses. Best piece? The incredible wedges, probably impossible for a walk to the supermarket, but pretty as fuck.

Afgelopen weekend kreeg ik mijn geliefde vriendje zo ver om op de bijrijdersstoel plaats te nemen voor een ritje A1 naar Amsterdam. Mijn ontgroening op het Westergasterrein, wat overigens tien kilometer verder lopen bleek dan deze hooggehakte mevrouw dacht. De glitter en glamour van de Fashionweek bleek ver te zoeken, de enige link naar de wereld van mode, catwalks en shows was een eenzaam model dat triest in een cappuccino roerde. Ondanks dat was het een briljante dag, met een mooi plekje voor de drie-daagse expositie van Ilja Visser Couture en Ready To Fish.

De Ilja Visser Couture collectie heeft Hyperborea, een plek uit de Griekse mythologie, als inspiratiebron. In deze mystieke plek is het altijd lente en leeft iedereen constant in zonnig daglicht. Ziektes, oorlog en ouderdom zijn de wereld uit en iedereen fladdert rond. Een beetje het gevoel dat je krijgt na het luisteren van een overload John Lennon-liedjes. Na het zien van de prachtige 23cm wedges was ik om. Niet echt geschikt voor een retourtje supermarkt, maar wel de perfecte zit-schoenen! In de collectie zijn verder bergbeklim elementen verweven met couture. Een betere manier om mijn modderige Lowlands-matje in op te bergen is er volgens mij niet. De Ready To Fish-collectie was erg basic, met rustige tinten, veel bordeauxrood, (crème-)wit en zwart. Ook daar heb ik foto's van, maar de collectie was iets minder fotogeniek. Een filmpje maakt hopelijk alles goed! Bekende melodie? Volgens mij is dit een een-op-een kopie van Woodkid!

Comments for this entry

Leave your comment

 

Copyright 2010. All rights reserved.

profile links service | organic wordpress | Blogspot Template