You Are Reading

MY DAILY | Routine

Loads of text this time, but completely in Dutch. This is my daily routine, and it consists of working, working, studying and blogging!

06:59 | De wekker gaat af, maar meestal licht alleen het schermpje even op. Geen getril, geen muziek, noppes. Mijn stokoude (2 telefoon-jaren zijn 80 mensenjaren) Blackberry krijgt last van Alzheimer en dementeert met de dag erger.
07:00 | Afspraak 'gsdfg' gaat af. Een geïmproviseerde rap van vriendlief schalt door de kamer. Elke ochtend vrolijk wakker worden met deze nieuwe Vieze Fur!
07:25 | Ik tel de minuten af tot half acht. Wat kan soezen heerlijk zijn. Ik voel me als een opgekrulde kat in een warm vogelnestje; de hemel. Nog ééntje...
07:30 | Met een timing waar ik trots op mag zijn spring ik mijn krakende IKEA-bed uit. In het schemerdonker een outfit uitzoeken blijkt nog een hele opgave te zijn. Ik ga de laatste tijd graag in een zwarte broek de deur uit, met vandaag een vrouwelijk roze H&M-aanwinst er boven.
07:43 | Voorzichtig strompelend de trap af, met in mijn ene hand het belangrijkste en duurste voorwerp dat ik bezit: mijn MacBook, en in de andere duizend-en-een 'belangrijke' dingen. Een brosse eierkoek tussen twee vingers, sleutelbos aan mijn pink en mijn agenda gevaarlijk balancerend op mijn pols.
07:47 | Ondertussen heb ik een brouwsel van vla, yoghurt en heerlijk crunchy cruesli gemaakt om op te eten tijdens mijn daily reads: een lijstje blogs die ik dagelijks bezoek. Toppers zijn Styleguide, Mode Rosa, Oracle Fox, StockHolm Streetstyle en nog een zooitje waar ik me helemaal suf op klik. Gisteravond heb ik vaak al een blogpost voorbereid, met een min of meer uitgewerkt idee erin. Nu komt het op mijn creativiteit in de vroege morgen aan en die laat het nog wel eens afweten... Om jullie niet teleur te stellen probeer ik het elke avond eruit te persen.
08:12 | Als de tijd begint de dringen en de kwart-over-acht steeds dichter bij komt moet de post online. Of ik er blij mee ben of niet, elke dag een post is toch iets wat ik me heb voorgehouden. Vandaag is het een hotel waar ik al tijden over wil bloggen. Ik ren en vlieg van boven naar beneden, minstens vijf keer omdat ik telkens weer wat vergeet. Blinkende tandjes, gestifte lippen en veel voedsel in mijn rugtas?
08:31 | Ik sta buiten met mijn fiets in de hand. Het eerste wat me opvalt als ik naar beneden kijk is mijn sok-keuze. Zwarte broek, zwarte schoenen, blauwe sokken. Het is nog niet eens wintertijd en toch heb ik al moeite met het in het donker stelen van papa's sokken in de goede kleur. Paniekerig ren ik terug naar binnen, maar ik besef me dat er haast bij was. Gegeneerd trek ik mijn broekspijpen naar beneden, en ach, ik stop mijn voeten de rest van de dag toch onder een bureau. Ik stap op de fiets voor een kwartiertje boerenlandschap op weg naar mijn werk.
8:47 | Ik bereid me voor op een inspirerende dag brainstormen, bloggen en vooral heel veel tikwerk. Op zo'n dagje redactie klok ik liters thee achteloos achterover.
17:12 | Mijn vijf-voor-negen tot tien-over-vijf baan zit er weer op en heeft me een lichte muisarm opgeleverd. Met een Franse collega fiets ik handgebarend weer terug naar huis, waar de volgende baan al op me zit te wachten. Twee avonden in de week geef ik namelijk huiswerkbegeleiding aan jongens met dyslexie. Het is heel vruchtbaar, maar soms ook inspannend werk.
19:00 | Genieten van mama's kookkunsten, zelfs uit het lulligste pannetje tovert ze een drie-gangen-diner tevoorschijn. Vanavond mag ik smullen van een klassiekertje: aardappel, zuurkool en banaan in een ovenschotel.
19:38 | De helse grafieken en tabellen van mijn 'studie' economie zitten geduldig te wachten totdat ik de rekenmachine in mijn hand neem. Voor de studie Fashion & Branding aan het AMFI die ik volgend jaar wil gaan volgen heb ik economie op VWO-niveau nodig. In mijn pakket had ik dat wijselijk vervangen door Filosofie en Aardrijkskunde, waardoor ik het nu alsnog in moet halen. Ik ben bij les 9 van mijn zelfstudie, en daar zal ik ook nog wel even blijven. De tijd kruipt voorbij, net als de pagina's van mijn boek.
21:11 | Vanuit mijn bed speel ik webredactie, ik zoek het internet af om inspiratie te vinden voor FreshFix. Tegelijkertijd voer ik een gezellig Skypegesprek met vriendlief, als hij geen radioshow aan het maken is. Ik heb mijn slaap hard nodig om elke dag dit rondje te kunnen maken langs werk, studie en blog, dus na elven klap ik mijn MacBook dicht. Het is tijd voor een prachtige droom vol dalmatiërprints, Maru-katten en goedkope appartementen in Amsterdam.

Comments for this entry

Leave your comment

 

Copyright 2010. All rights reserved.

profile links service | organic wordpress | Blogspot Template